Elokuu 17, 2017

5 keinoa oman työhyvinvointisi parantamiseen

Tietoa Tulevasta

  1.  Huolla itseäsi

Huollamme autojamme säännöllisesti, mutta itseämme usein vasta, kun jokin osa on epäkunnossa. Edistä hyvinvointiasi ja ennakoi, älä tyydy vain hoitamaan oireita.

  1. Teknologia kuluttaa – muista digipaasto

Olemme rakentaneet ympäristön ja arjen, joka ei ole meille lajinomainen. Arjessamme on paljon kuluttavia tekijöitä ja niistä on hyvä välillä pitää taukoa. Irtisanoudu toisinaan teknologiasta ja pidä digipaasto.

  1. Superihmisten kultti romukoppaan

Kulttuurissamme vallitsee edelleen sankarikultti vähäisillä unilla pärjäävistä, pitkää päivää tekevistä ”superihmisistä”. Kovimpia tyyppejä ovat kuitenkin ne, jotka huolehtivat kokonaisvaltaisesti hyvinvoinnistaan ja ovat siten myös tehokkaampia työntekijöitä. Työtuntien laskeminen tehokkuuden mittana on jäänne 1900-luvulta.

  1. Hyvinvointisovellus tsemppariksi

Hyvinvointisovellukset voivat opastaa ja muistuttaa arjen pienistäkin asioista, joilla oma hyvinvointi kohentuu. Mittaaminen on helppoa ja kehityksen seuraaminen motivoi usein parantamaan tuloksia.

  1. Ole oman elämäsi toimitusjohtaja!

Johda arkeasi ja jaksamistasi toimitusjohtajan tavoin: luo strategia ja toimi sen mukaan, pidä fokus oikeissa asioissa ja karsi kaikki turha. Kaiken kiireen keskellä itsensä johtamisen taito on äärimmäisen tärkeä.

Katso koko paneeli täällä!

Mukana:

Katarina Segerståhl, Strategiajohtaja, Aava

Timo Lappi, Toimitusjohtaja, Heltti

Sami Harmaala, Justimusfilms

Juho Nummela, Justimusfilms

Takaisin blogit-sivulle

Kategoria: Blogit , Uncategorized